dinsdag 18 augustus 2009

Dag 23 en 24 Yosemite National Park

We slapen lekker uit de laatste ochtend in Los Angeles en stappen dan weer in de auto voor een lange rit naar Mariposa bij Yosemite National Park. We komen 's avonds aan en Mariposa blijft een stadje uit de oudheid. Veel plaatsen die we vandaag gepasseerd zijn, zijn uit hun voegen gegroeid maar Mariposa blijft een cozy (bijna suffig) dorpje.

Vanuit Mariposa is het een uurtje rijden naar Yosemite Valley. Daar stappen we in de shuttlebus naar het begin van onze wandeltocht. We willen naar Vernal Falls wandelen, een route van bijna 6 km heen en terug. Het is een prachtige tocht en de klim omhoog gaat prima. Onderweg worden we continu beloond met een prachtig uitzicht op de waterval. Ondanks hoogzomer is het nog steeds een flinke waterval. Het is ongeveer anderhalf uur lopen over een redelijk fatsoenlijk wandelpad tot het laatste meest rottige stuk van de klim. Veel ongelijke trappen leiden naar de top van de waterval. Maar alles gaat prima en het valt ook erg mee met de drukte op de tocht. Een half uurtje later staan we bovenop de waterval. Wat een prachtig uitzicht! We baden nog even in de Emerald Pools waarvanuit je een superuitzicht hebt op de hoger gelegen Nevada Falls. Na een uurtje rust gaan we dezelfde weg terug. Het afdalen betekent ook oppassen vooral op het stuk met de trappen en gaat hartstikke goed. Toby en Amy vinden het wandelen gelukkig weer superleuk. Op ons gemak rijden we terug naar Mariposa waar we lekker eten, in bad springen en de kids volledig uitgeteld hun bed opzoeken. Yosemite National Park blijft 1 van mijn favorieten!

Zie hier waarom.

1 opmerking:

Unknown zei

Wat een fantastische foto reportage.
We kijken er iedere dag naar uit en iedere keer zijn we verrast hoe mooi Amerika is.Ik denk dat er nog vele vervolg reizen in de toekomst er aan komen. We kunnen alleen maar zeggen "Groot Gelijk".Nog een paar fijne dagen.
Groetjes van Mam en Pap of Oma en Opa.